Östersjö projektet

Hejsan bloggen!

det var ett tag sen nu jag skrev. Jag har haft fullt upp nu med det så kallade östersjö projektet, vilket just nu innebär att vi har tyskar här och har haft enda sedan i söndags klockan 11.30. skit jobbigt för att vara ärlig. som tur väl är så åker dom hem imon, eller man kanske ska säga idag-natt klockan 03.00 (!!) dom börjar verkligen gå mig på nerverna, jag är irriterad hela tiden och har kännt mig som ett PMS barn hela jävla veckan rätt ut sagt. Och jag säger bara en sak, aldrig mer utbytes studenter med skolan, aldrig igen! så här har veckan som gått sett ut;

Söndag - Tyskarna kommer till skolan klockan 11.30, åker hem till Malin och är där hela kvällen.

Måndag - Vi åker till Boda Borg med alla olika länder (Sverige, Estland, Lettland, Littauen & Tyskland), åker hem till Värnamo igen och sedan till skolan för ländernas presentation i skolans aula.

Tisdag - 07.30 avfärd mot Göteborg där det blev shopping, museé tittande och sån där buss guide typ. klockan 19.00 sätter vi oss i bussarna på väg hem igen. Lyckad dag faktiskt. (Inte för mycket utav Tyskarna och de andra länderna eftersom att det var på Volvo.)


Onsdag - vi går till skolan klockan 08.00, sedan ska östersjö länderna på olika studie besök här i Värnamo medans vi andra svenska människor är på Historia lektion och på kulturveckan i Ugglan, GÖTT! sedan klockan 17.00 var det tacos i matsalen bara för oss östersjöare. Och sedan bar det av till Rock de la Uggla.

Torsdag - Idag, Jag har nyss kommit hem. Gick till skolan klockan 08.00 för att lämna min tysk och sedan fick vi reda på att våran enda lektion var inställd så då kändes det så grymt onödigt att gå till skolan eller att över huvudtaget stanna kvar där, så jag och Malin stack till körskolan för lite teori plugg och sedan gick vi på stan och fikade. mysigt. Vi har bowlat idag eftersom det är special schema för tyskarna, för att de andra tre länderna åkte hem redan klockan 8 i morse. Ikväll blir det att äta pizza på chappling med hela gänget, sen hem för en, ja man kan kalla det för en power nap på typ 3 timmar :P sen åker dom ÄNTLIGEN hem! vilken krävande vecka det har varit.



Bilder sedan våran resa till Tyskland 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0